Context: Simion și campania „de zero lei”: AUR declară 0 cheltuieli online, dar internetul e plin de reclame

Context: Simion și campania „de zero lei”: AUR declară 0 cheltuieli online, dar internetul e plin de reclame

Simion si campania de zero lei AUR declara 0 cheltuieli online dar internetul e plin de reclame

George Simion și campania „de zero lei”: Realitatea din spatele declarațiilor

Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) susține că nu a cheltuit niciun ban pentru promovarea electorală online și în presă până pe 24 aprilie. Cu toate acestea, realitatea din spațiul digital contrazice aceste declarații. Postările liderului George Simion sunt sponsorizate pe Facebook, Google afișează reclame electorale plătite, iar mai multe site-uri publică articole și bannere cu mesaje de campanie.

Reclame electorale pe internet: O campanie „fantomă”

Investigația realizată de Context.ro arată că AUR desfășoară o campanie publicitară extinsă în mediul digital, inclusiv prin sponsorizări pe rețele sociale și reclame online. Mai multe site-uri, inclusiv Realitatea Net, R3Media, ActiveNews, EcoPolitic, precum și publicații locale ca Replica Online, Exploziv News24, Ziua de Constanța și Jurnalul Giurgiuvean, publică bannere și articole de promovare electorală în favoarea AUR.

Cheltuieli neraportate: O problemă de transparență

Pagina de Facebook a lui George Simion a avut postări sponsorizate în ultimele 30 de zile în valoare de aproximativ 15.800 de euro, conform raportărilor platformei Meta. Totodată, prin sistemul Google Ads, AUR a derulat campanii publicitare în perioada 4–28 aprilie, cu un buget estimat la peste 18.000 de euro. Reclamele difuzate prin Google Ads vizează atât electoratul din România, cât și diaspora românească.

AEP tace: O tăcere suspectă

Toate aceste elemente pun sub semnul întrebării declarațiile oficiale transmise de AUR către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). De altfel, anul trecut, Autoritatea Electorală Permanentă a sesizat Parchetul în cazul unei situații similare, implicându-l pe Călin Georgescu. De această dată, însă, AEP nu a oferit niciun răspuns solicitărilor adresate de Context.ro.

Concluzii: O campanie electorală controversată

Potrivit Context.ro, pentru candidatul George Simion, AUR a declarat că a transferat 7 milioane de lei, bani despre care a declarat la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) că provin din împrumuturi. Formațiunea politică a cheltuit din această sumă aproape 5,3 milioane de lei pentru “tipărituri”, iar pentru diverse a raportat o cheltuială de peste 297 de mii de lei. Banii au fost plătiți firmei DGI Multimedia Design.

Aceste dezvăluiri ridică semne de întrebare cu privire la transparența și corectitudinea campaniei electorale desfășurate de AUR și George Simion. Este esențial ca autoritățile să investigheze aceste aspecte pentru a asigura un proces electoral corect și transparent.

Sursa: Antena 3

Sursa: www.antena3.ro/politica/context-simion-si-campania-de-zero-lei-dupa-modelul-georgescu-aur-declara-0-cheltuieli-in-online-dar-internetul-e-plin-de-reclame-744467.html