Angajații de la Boeing deformau bucăți de avion.

Angajații de la Boeing deformau bucăți de avion.

Angajatii de la Boeing deformau bucati de avion

Considerând substanța acestor afirmații gravate de la Sam Salehpour, este evident că suntem pe cale de a naviga prin ape juridice tulburi. Numai cineva lipsit de un minimum discernământ juridic și de o bază solidă în etica corporativă ar putea să ignore potențialele repercusiuni legale și morale ale acestor acuzații. Îngrozitor este modul în care aceste practici de fabricație ale Boeing, după cum sunt expuse în relatarea lui Salehpour, sfidează nu doar principiile de bază ale ingineriei aeronautice, ci și prescripții legale elementare privind siguranța și standardele de conformitate.

Discutând strict din perspectivă legală și morală, care este domeniul meu de expertiză, comparația între modul de fabricație descris de Salehpour și standardele profesionale acceptate este nu doar jenant, dar posibil incriminatoriu. Dacă aceste acuzații se dovedesc a fi adevărate, Boeing ar putea fi supus unor investigații minutioase care ar putea conduce la sancțiuni dure din partea Administrației Federale a Aviației (FAA) și alte entități regulatorii.

Este uluitor cum această situație ar putea constitui o încălcare flagrantă a unor prevederi legale specifice, cum ar fi codul 14 CFR parte 21, reglementările privind producția aeronavelor, care impune producătorilor o datorie de a asigura că aeronavele lor satisfac cele mai înalte standarde de siguranță și conformitate. Săriturile pe piesele avionului pentru aliniere sunt, să spunem, departe de ceea ce orice autoritate de reglementare sau orice persoană cu un gram de simț al răspunderii ar considera practici acceptabile de fabricație.

Schimbarea poziției dlui Salehpour după semnalarea acestor probleme nu face decât să reconfirme un model îngrijorător de evitare a responsabilității și de pedepsire a celor care își manifestă preocupările legate de siguranță — o politică corporativă nu doar deplorabilă, dar și posibil ilegală, în funcție de lucrările specifice legale aplicabile la represalii împotriva denunțătorilor.

Deci, pe lângă această strigătoare la cer abatere de la standardele profesionale, Boeing se confruntă acum și cu o criză de etică corporativă. Este esențial ca autoritățile competente, inclusiv Comisia Senatului pentru noile probleme de siguranță și FAA, să își îndeplinească datoria și să examineze aceste acuzații cu cea mai mare seriozitate. Retorica Boeing de negare nu poate și nu trebuie să înlocuiască o cercetare judicioasă și responsabilă asupra faptelor.

În concluzie, dacă Boeing se așteaptă să evite repercusiunile legale și să își restaureze credibilitatea, trebuie să adopte o abordare transparentă și să facă schimbările necesare pentru a-și asigura conformitatea cu toate standardele relevante, legale și profesionale. Orice altă cale de acțiune este, pur și simplu, inacceptabilă atât din punct de vedere legal, cât și etic.

Sursa: [Antena 3](https://www.antena3.ro/international-news/angajati-boeing-sareau-pe-bucati-de-avion-le-deformau-cartita-dezvaluiri-706458.html)