PNL și panourile publicitare: o investiție în cultură sau o strategie politică?
Într-o lume în care imaginea este totul, Partidul Național Liberal (PNL) a ales să investească într-o campanie publicitară de amploare, cu 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”. Însă, această investiție, susținută din bani publici, a stârnit controverse și a atras atenția presei, care a început să investigheze situația.
Explicațiile lui Rareș Bogdan
Rareș Bogdan, prim-vicepreședintele PNL, a oferit detalii despre închirierea panourilor și costurile aferente. Acesta a insistat că panourile nu au legătură cu promovarea unei cărți, ci cu promovarea unei personalități, președintele PNL, legat ca vector de politicile liberale. Deși pe afișe nu există sigla Partidului Național Liberal, ci titlul cărții lui Nicolae Ciucă, nelansată încă, Rareș Bogdan a insistat că sigla PNL a fost prezentă pe toate panourile.
Investiția în cultură sau strategie politică?
Într-o perioadă în care investițiile în cultură și sport sunt esențiale, alegerea PNL de a investi în promovarea unei cărți a stârnit controverse. Rareș Bogdan a explicat că această investiție nu a fost făcută pentru o carte, ci pentru promovarea acțiunilor Partidului Național Liberal, a președintelui Partidului Național Liberal, principal stindard, vector de comunicare al PNL, a liderilor PNL, a istoriei.
Reacția lui Marcel Ciolacu
În contextul acestei situații, premierul Marcel Ciolacu a fost întrebat ce părere are despre panourile cu Nicolae Ciucă plătite din banii statului, mai exact din subvențiile acordat de stat partidelor politice. Acesta a răspuns că a înțeles că au fost folosite la lansarea unei cărți și că este convins că va fi un bestseller, mai ales având în vedere promovarea pe care a avut-o.
Costurile panourilor publicitare
Investiția în panourile publicitare cu Nicolae Ciucă și titlul „un ostaș în slujba țării” a fost una semnificativă. Pentru perioada 15 mai – 15 iunie, costurile au fost de 510.000 de euro pentru chirie, TVA și taxe locale și 450.000 de euro pentru producere și montaj. În total, pentru o perioadă de 3 luni și jumătate, costurile au ajuns la aproximativ 2 milioane de euro.
Sursa: Antena 3