Promisiunile false ale lui George Simion: Marketingul nu este minciună
George Simion, liderul AUR, a recunoscut că a mințit românii cu promisiunea de a le construi case la prețul de 35.000 de euro. Această declarație a stârnit reacții vehemente din partea agențiilor de publicitate și marketing, care au subliniat că inducerea ideii că marketingul înseamnă minciună este nu doar falsă, ci și periculoasă.
Mai multe agenții de publicitate și marketing au reacționat vineri în cazul promisiunilor liderului AUR, George Simion, referitoare la casele de 35.000 de euro, explicând că a induce ideea că „marketingul înseamnă minciună este nu doar fals, ci și periculos”, fiind astfel discreditați zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România. Potrivit specialiștilor în domeniu, marketingul este „responsabilitate, creativitate și progres”.
Reacția agențiilor de publicitate
IAB România, UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România) și ADC*RO (Art Directors Club România) au luat cunoștință din spațiul public despre declarațiile unuia dintre candidații din turul 2 al alegerilor prezidențiale 2025, prin care acesta induce ideea că marketingul și promovarea înseamnă promisiuni false și inducerea oamenilor în eroare, fiind astfel prezentate ca sinonime cu minciuna. Ca profesioniști în domeniul comunicării, publicității și marketingului, IAB România, UAPR și ADC*RO exprimă cu fermitate poziția împotriva acestor puncte de vedere ofensatoare și profund eronate.
Specialiștii din domeniu au mai transmis că prin astfel de fapte sunt „discreditați zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România”.
Industria marketingului: etică și responsabilitate
„Industria noastră este una reglementată, ghidată de principii etice, susținută de creativitate și responsabilitate socială. A reduce tot acest efort la o etichetă falsă echivalează cu discreditarea a zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România și contribuie activ la dezvoltarea economică, antreprenorială și educațională a societății. De asemenea, a induce ideea că „marketingul înseamnă minciună” este nu doar fals, ci și periculos. O astfel de afirmație nu face decât să alimenteze o cultură a neîncrederii în societatea românească”, au mai transmis ei.
De asemenea, agențiile le-au cerut candidaților la prezidențiale „să manifeste respect față de industria marketingului și comunicării” și, în același timp, „i-au încurajat pe toți cei care activează în această industrie să nu accepte asemenea poziții în spațiul public”.
Simion recunoaște minciuna
Candidatul prezidențial al AUR, George Simion, a recunoscut într-un interviu că „Planul Simion”, care promitea românilor case construite cu doar 35.000 de euro, a fost „o formă de marketing, de promovare”, și că fără aceste promisiuni nu ar fi ajuns la un scor atât de mare în alegeri. În vara anului trecut, sute de persoane au stat la coadă ca să se înscrie pe o listă de așteptare pentru casele ieftine promise de Simion.
„Primesc întrebări din partea adversarilor politici și din partea celor care se îngrijesc de comentarii: ‘Dar când ne dai case?’ Sunt oameni care n-au înțeles despre ce e vorba și nici nu le-am făcut vreo propunere să le dau case. Era vorba despre locuințe la prețuri accesibile, locuințe sociale, parte a unui program de guvernare. A fost forma noastră de marketing, de promovare, de mediatizare a acțiunilor. Dacă spuneam ‘case în programul ANL pentru toată lumea la 35.000 de euro’ nu credea nimeni, că nu ai acces la ANL. Dar este un program al statului român”, a spus George Simion.
„Dacă nu aveam în acești ani formele acestea de promovare prin care să spargem blocada informațională, nu mai eram unde suntem astăzi, la 42% voturi”, a recunoscut Simion.
Când a fost întrebat ce va face când oamenii îi vor cere socoteală că nu se ține de cuvânt, Simion a spus: „Cine spune că nu le facem? În programul ANL, casele se fac la 28.000 de euro, problema e alta, cum se dau”.
Prețul neverosimil de mic, susține Simion, s-ar datora faptului că este vorba despre banii statului: „Atâta timp cât statul deține niște terenuri în orașe, și deține în toate orașele, și pune la dispoziție acel teren gratuit, acces la infrastructură, la utilități, metrul pătrat construit, strict metrul pătrat construit ajunge la aceste prețuri”.
În vara anului trecut, sute de persoane au stat la coadă la sediul de campanie al AUR ca să se înscrie pe o listă de așteptare pentru casele ieftine promise de Simion. Oamenilor li se cer date personale, CNP-ul, informații despre venituri și familie, și li se spune că dacă îl votează pe Simion și acesta ajunge președinte, vor primi apartamente la prețuri de 3 ori mai mici decât cele de pe piață. Simion a promis chiar și refinanțări de credite cu dobândă 0, lucru luat în serios de cei care s-au adunat la coadă.
Sursa: Antena 3