Marcel Ciolacu (PSD) – Favoritul în cursa prezidențială
Într-o lume în care politica este adesea un joc de șah, Marcel Ciolacu (PSD) pare să fi mutat piesele în mod strategic. Conform unui sondaj INSCOP Research, realizat la comanda cotidianului „Libertatea” în perioada 7-12 noiembrie 2024, Ciolacu conduce în clasamentul intenției de vot pentru turul I al alegerilor prezidențiale, cu 25,3%. Acest procent reflectă nu doar popularitatea sa, ci și încrederea pe care alegătorii o au în capacitatea sa de a conduce țara.
George Simion (AUR) – Un contracandidat puternic
În spatele lui Ciolacu, dar nu cu mult, se află George Simion (AUR), cu 19,1% din intențiile de vot. Simion, un personaj controversat și polarizant, a reușit să atragă un segment semnificativ al electoratului, demonstrând că mesajul său resonază cu o parte a populației.
Elena Lasconi (USR) și Mircea Geoană (independent) – În luptă pentru a treia poziție
Pe locurile următoare se află Elena Lasconi (USR), cu 14,3%, și Mircea Geoană (independent), cu 13,3%. Ambii candidați au demonstrat o abilitate de a mobiliza alegătorii și de a aduce idei noi în discuție. În special, Geoană, cu experiența sa vastă în politica românească și internațională, a reușit să se impună ca o voce puternică și respectată în cursa prezidențială.
Nicolae Ciucă (PNL) – În căutarea unui reviriment
În ciuda unei campanii intense, Nicolae Ciucă (PNL) se află pe locul cinci, cu 9,1% din intențiile de vot. Cu toate acestea, în politica românească, situația poate schimba rapid și Ciucă are încă timp să-și consolideze poziția.
Restul candidaților – În căutarea unui loc în turul al doilea
Restul candidaților, printre care Călin Georgescu (independent), Cristian Diaconescu (independent), Kelemen Hunor (UDMR), Cristian Terheș (PNCR), Ludovic Orban (PMP și FD), Ana Birchall (independent) și Alexandra Păcuraru (ADN), se luptă pentru a atrage atenția alegătorilor și pentru a obține un loc în turul al doilea al alegerilor prezidențiale.
Metodologia sondajului
Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research, membru corporate al ESOMAR, la comanda cotidianului Libertatea. Datele au fost culese în perioada 7-12 noiembrie 2024, prin metoda CATI (interviuri telefonice), pe un eșantion de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ą 2.95%, la un grad de încredere de 95%.
Sursa: Antena 3